Unieke bezoekers zijn bezoekers die gedurende een bepaalde periode (die dag, die week, de afgelopen 30 dagen) voor de eerste keer op je blog terecht komen.
In december 2016 trok MamaExpert 4500 Ã 4800 lezers aan. Uit de vorige jaren wist ik dat januari goed zou zijn en na een aarzelende start, klopte dat. 8000 mensen kwamen op de koffie. Nog beter deed februari het met 10.000 en nu, begin maart piekt MamaExpert al boven de 11.300.
Unieke bezoekers heb je nodig. Je wil toch voor meer lezers schrijven dan je demente oma en de buurman? Bovendien zijn unieke bezoekers of UB belangrijk, zou je willen samen werken met merken en bedrijven. Doorgaans (maar niet altijd) tel je maar mee als je minstens 5000 UB hebt. Sommige PR-bureaus nemen je maar op als je de 10.000 bereikt hebt.
11.300+ UB. What the hell happened?
Geen idee. (En het is geen spam!)
Maar ik ben wel zo cocky om de volgende tips te delen.
Verzorg je schrijfstijl
Je waant je een auteur, want je blog bestaat uit woorden. Dat deze woorden hun effect missen bij de lezer, ligt aan de schrijver.
Al te vaak lees ik blogs waar ik afhaak na de eerste alinea. Of wiens tekst ik alleen maar scan. Tegenwoordig moet het snel gaan voor de consument en als de tekst niet aanspreekt, klikt ie weg.
Een verzorgde schrijfstijl verhoogt de kans dat een lezer blijft hangen. Korte en actieve zinnen, een vleugje humor en zelfspot, correct toegepaste witruimte – als je wil ‘gehoord’ worden, is niet alleen foutloos (!) kunnen schrijven van belang.
Een lezer wil niet alleen geïnformeerd worden, je moet ‘m ook entertainen. Enkel een rijke edoch gemakkelijk leesbare tekst doet de mens aan de andere kant van het internet naar méér verlangen.
Zaak is om op je blog je stem te vinden. Deze moet uniek zijn, zo op zich zelf staan dat je unieke bezoekers ook terugkerende bezoekers worden. Een terugkerende bezoeker is nieuwsgierig naar wat je nog uit je klavier tovert. En laten we wel wezen, die zijn nog belangrijker dan een unieke bezoeker.
Ik denk dat ik mijn ‘stem’ gevonden heb. Nochtans is dat niet van een leien dakje gegaan. Mijn eerste blogjes waren geforceerd en van nullerlei waarde.
Je moet al een poos schrijven, want je vindt je stem niet meteen. Je moet oefenen en een paar keer stevig met je bek tegen de muur gaan. Schrijven , deleten en nog eens schrijven – een goede en gevarieerde tekst is als een brok marmer, die je moet polijsten.
Niet alleen schrijven, ook le (r)(z)en
Onlangs bleek een mede-blogger, een bepaalde plugin nog niet te hebben geïnstalleerd. WordPress plugins zijn toevoegingen aan je WordPress-website. Met een plugin voeg je een nieuwe functie aan je website toe. De bewuste plugin was er eentje van vitaal belang. Gek dan dat deze blogger, voor wie ik overigens veel respect heb, nu pas er achter kwam dat je blog nauwelijks levensvatbaar is zonder die plugin.
Voor ik begon te bloggen, las ik alles wat los en vast zat over bloggen. Ik kwam als groentje goed beslagen te paard, dacht ik (al viel dat in de praktijk vet tegen). Nu nog lees ik over websites in het algemeen en blogs in het bijzonder. Voortdurend ben ik op zoek naar nieuwe informatie over hoe ik MamaExpert kan verbeteren. Op je lauweren rusten, is mijn inziens achter uit gaan.
TIP: Ik lees heel erg veel over blogging op Flipboard. Daar sla ik trouwens alle informatie op, die ik her en der op het internet tegen kom en die van (latere) waarde zijn.
Qua gegevensverzameling, vind ik Flipboard gemakkelijker en intuïtiever dan bijvoorbeeld Evernote.
Unieke bezoekers zijn ook je terugkerende bezoekers
Hier kwam ik pas laat achter, moet ik zeggen. Plus ik ben hier nog steeds niet dé master in. Ik wil en zal hier nog in verbeteren.
Betrek je lezers in je blog. Ga in interactie met hen.
Interactie ben ik lang uit de weg gegaan. Ik wilde niet écht weten dat er lezers waren, zelfs al waren er op een gegeven moment meer dan 6000. Wat als ik me het maar verbeeldde dat ze er zijn? Pas toen het zich écht begon af te tekenen, toen ik gezichten kon plakken op hen, verbeterde onze relatie en durfde ik ook écht met hen te praten. Facebook is hier een gedroomd kanaal voor.
Ik spreek mijn lezers heel vaak aan in de jij-vorm. Zo krijgt ie de indruk dat het artikel wat ik schrijf, enkel en alleen voor hem of haar is bedoeld. Ik paai hen en koester hen. Ze zijn mijn ‘lieve’ of ‘mijn gewaardeerde lezer’. En dat meen ik ook écht. Zonder hen zou MamaExpert een slag zijn in het water, dus ik wil hen nooit meer kwijt.
TIP: Schrijf af en toe ’s een postje voor specifieke lezers. Nationale Complimentendag is een uitgelezen kans hiervoor.
Lees meer: Een compliment voor de vrouwen in mijn leven
Zoek de controverse op en haak in op trends
Om meer unieke bezoekers te bereiken, volstaat het soms om een controversieel artikel te schrijven. Iets waar andere blogs hun neus voor ophalen bijvoorbeeld of waar ze geen interesse voor hebben.
Ik schreef onlangs een post over ‘De Tuinslang’, een niet zo proper liedje van de Nederlandse rapper, Donnie. Controversieel aan deze post (want volgens mij viel het lezers op), was de speels-ludieke verwijzing naar de jointjes, waarvan ik denk dat Donnie ze wel eens rookt.
Donnie én zijn talrijke volgers vonden mijn artikel er boenk op, want via zijn Twitter-account ging het één en ander viraal. Donnie deelde mijn post en heel veel van zijn fans bezochten MamaExpert.
Zonder het eigenlijk zelf te beseffen, haakte ik in op een trend. Omdat ‘De Tuinslang’ hoge ogen (oren?) gooide op Studio Brussel, is de interesse natuurlijk groot en daar moet je van profiteren als kleine blogger. Dat de rapsong op zich al controversieel is, is natuurlijk mooi meegenomen.
TIP: De tekst van de song nam ik trouwens over en ik merk dat unieke bezoekers vaak google-gewijs ‘zoeken’ op die tekst.
Maak werk van je SEO
Té lang ben ik een noob geweest op SEO. Eigenlijk interesseerde Search Engine Optimization me voor geen meter – ik sprak het zelfs verkeerd uit. Tot ik overeenkomstig punt twee op een aantal heldere artikels stootte van voornamelijk Amerikaanse sites. Heldere artikels, want SEO op zich is dat niet, verre van zelfs.
Ondertussen ben ik de techniek der SEO wel meester, zij het met ogen en haken. Helemaal begrijpen doe ik het nog steeds niet, al probeer ik bij te blijven. Wist je dat long tail zoekwoorden voor een grotere conversie zorgen? Nou, ik niet. Dus dat wordt weer trial and error de komende weken. Tot ik die materie onder de knie heb.
TIP: Zoek via het Google trefwoordenonderzoek naar zoekwoorden, waar vaak wordt op gezocht, maar waarop de concurrentie van andere websites laag op is.
Doe een shout out
Voor ‘De Tuinslang’ deed ik het al. Ik zocht en vond Donnie op Twitter (eigenlijk vond hij mij, maar dat doet er niet toe)(alhoewel dat nét iets vleiender is, realiseer ik me nu). Hij deelde en MamaExpert’s cijfers schoten de hoogte in.
Ik pas de techniek van wat ik zelf shout out noem, al geruime tijd toe. Geen idee of het werkelijk een shout out is, dus correct me if I’m wrong.
Zorg ervoor dat bedrijven of mensen waarover je schrijft je post delen op hun eigen sociale media. Hoe je dat doet?
Doe als ik. Wees boud en vrà à g hen of ze willen sharen.
Tag hen op sociale media, in de hóóp dat ze zelf sharen. Op Twitter doe je dat met de @ om hen persoonlijk aan te spreken. Met de #hashtag zet je blogpost in treads alwaar geïnteresseerde lezers zijn.
#11000readers
#bloggerlooptnaasthaarschoenen
Voeg je blogpost toe aan hun facebookpagina via de knop ‘Schrijf iets op de pagina’. Onthoud dat dit niet meteen verschijnt (paniek!); er bestaat zoiets als een moderator. Tra-haag.
Drop de link waar je kan. Toen de krant, Het Laatste Nieuws, naar aanleiding van Nationale Complimentendag vroeg, wie hun lezers precies in het zonnetje wilden zetten, deelde ik in de comments het volgende artikel over Pleegzorg Vlaanderen.
Lees meer: Een compliment voor Shana en Stefanie + Pleegzorg Vlaanderen
Even recapituleren: Het interview met pleegmama Barbara bereikte meer dan 5.500 unieke bezoekers omdat Pleegzorg Vlaanderen mijn artikel deelde via al hun sociale media, omdat ik de link dropte waar ik kon, omdat ik in interactie ging met twee lezeressen. Bovendien zoeken lezers relatief vaak op ‘Pleegzorg Vlaanderen’, terwijl andere websites dit zoekwoord in verhouding minder gebruiken. De concurrentie is kleiner.
En o ja, een interview is lekker snel in het bijeen rapen van meer dan 1200 woorden.
Meer dan 1200 woorden
Amerikaanse blogs zweren er bij. Zij publiceren af en toe artikels van meer dan 1200 woorden. De afgelopen tijd heb ik dat ook gedaan, zij het niet altijd met voorbedachte rade.
We weten allemaal dat Google graag posten heeft van 300 woorden en meer. Dan kan ie lekker crawlen op zoekwoorden. Onder de 300 woorden komt Google niet uit zijn bed voor je.
Met 1000 of 1200 woorden is Google mogelijk nog extatischer, zeggen Amerikaanse bloggers. Want dan kan Google nog diepgaander gaan crawlen.
Een lap tekst van meer dan 1000 woorden is ook goed voor de indexering én de ranking van je blog. Google wil dat je uitgebreid schrijft – lezers moeten geïnformeerd worden en hoe meer tekst, hoe meer kans er is dat lezers Google gebruiken om wat op te zoeken.
En dat vindt Google fijn. Dus de kans dat artikels van meer dan 1000 woorden omhoog worden gecrawld in de ranking, is groter dan kortere teksten. In langere teksten zijn ook meer zoekwoorden te vinden voor Google. Wordt ie helemaal orgastisch van.
(En bij deze heb ik hier 1600+ woorden).
TIP: Lijsten zijn gemakkelijke artikels om veel woorden aan te besteden. Bovendien zijn lijstjes iets wat lezers graag op hun bord krijgen en zijn ze goed voor je bounce rate.
Lees meer: 25 dingen om te doen op zondag als je zwanger bent
Extra tips voor unieke bezoekers
- Gebruik click bait titels. Of toch titels die onmiddellijk aanspreken. De titel van deze blogpost trekt nieuwsgierige lezers aan, hoewel ik een heel klein beetje lieg. In de maand dat mijn blog slechts 4500 trok, blogde ik twee weken niet. Normaal dat je cijfers kelderen dan. Normaliter heb ik altijd een 6000 tot 7000 lezers. Die kwamen dus gewoon terug toen ik de draad van het bloggen weer opnam. Af en toe losjes met de waarheid omspringen, zorgt voor catchy titels, merk ik. Click bait is eigenlijk een no no. De lezer zal het me wel vergeven, denk ik.
- Durf te vernieuwen. In het bloggen kan je je creativiteit kwijt. Ik benut dat – ik ben voortdurend bezig met experimenteren. Zo ben ik net met interviews gestart.
- Probeer af en toe een nieuw sociaal kanaal uit. Nog maar pas heb ik Google+ en Linked In ontdekt om mijn blogposts op te sharen. Er staan er nog op het programma, maar er zitten helaas maar 24 uren in een dag.
- Mooie foto’s zijn een must. Investeer in een abonnement op Shutterstock of haal je afbeeldingen van gratis fotowebsites zoals Unsplash of Pixabay.
- Bloggers zijn je concullegae, niet je vijanden. Maak ze tot je tribe. Deel hun relevante artikels op jouw facebookpagina of retweet hun berichten op Twitter. Schrijf een gastblog en doe aan linkbuilding. Linkbuilding is ook goed voor je DA/PA. Let op dat je tribeblogs kiest met ongeveer dezelfde niche. Hopelijk delen ze jouw blogs en sociale media-posten ook. Zo niet, dumpen die handel. (Sorry, voor wat hoort wat!).
- Volgens mij kan je blog pas de 10.000 unieke bezoekers bereiken met de hulp van oa. SEO en onze vriend Google, als je al là nger dan even blogt. Ik blog bijna twee en half jaar en merk pas nu dat mijn artikels hoog ranken. Misschien moet je echt wel over voldoende content beschikken en dat kan natuurlijk niet als je nog maar nét blogt. Heb dus geduld.
- Blog geregeld, als het even kan dagelijks. En kan dat niet, zorg dan dat je trouwe lezer weet wanneer je post. Hanteer een blogschema.
Dag lezer, kwam jij hier voor mijn persoonlijke blogjes van de maandag? Die is naar morgen verplaatst. Zie ik je morgen?
Uitgelichte afbeelding van Shutterstock
Q: Hoeveel unieke bezoekers heb jij? Wat doe jij om ze te verhogen?
62 thoughts on “Hoe ik op 2 maanden tijd van 4.500 unieke bezoekers ging naar 11.300”
Heel interessant artikel! Mijn blog is de afgelopen winter ook gegroeid, het eerste jaar haalde ik met moeite 1000 bezoekjes per maand (de allereerste maanden zelfs nog veel minder natuurlijk), vanaf september is dat beginnen stijgen: 4000 – 7000 – de laatste maanden tussen de 8000 en 12000 bezoekers! En ze komen eigenlijk grotendeels af op mijn breipatroon voor de bernadettevest! Nochtans heb ik helemaal geen breiblog 🙂 er staan misschien 5 postjes over breien op mijn blog. Maar goed, blijkbaar is een goed patroon moeilijk te vinden (dat vond ik zelf ook anders had ik niet mijn eigen patroon geschreven).
Wat je zegt over Shoutouts is ook wel waar. Als ik een verslagje van een museumbezoek of festivalletje schrijf, deel ik dat ook met die organisaties. De wereld van Kina deelde bijvoorbeeld onlangs mijn blogpost 🙂 Ook Femma, waar ik ook vaak over schrijf, deelt af en toe mijn blogjes.
De rest van je artikel ga ik nog eens goed lezen – waar ik nu al nieuwsgierig naar ben: wat is die onmisbare WordPress plugin? Ik gebruik er al een aantal – mis ik ook die ene onmisbare? 😉
Johanna onlangs geplaatst…Dagen zonder vlees
Blijkbaar was dat yoast. Bedankt voor je reactie.
dankjewel 🙂 ik ga dat eens napluizen want die heb ik niet…
Johanna onlangs geplaatst…Dagen zonder vlees
Erg belangrijk voor je SEO. Ik maak er een sport van om alle bolletjes groen te krijgen. Succes.
geïnstalleerd! Morgen mijn eerste Yoast-ondersteunde blogpost 🙂
Johanna onlangs geplaatst…Dagen zonder vlees
Deze gebruik ik nu ook een maandje. Het is erg praktisch in gebruik en met mooi resultaat. Ik ben in de zoekresultaten van de 2e naar 1e pagina gegaan met de zoekterm wit wonen.
Wit wonen is dan een voorbeeld van een zoekwoord en zelfs een lang waar relatief veel op worst gezocht maar dat door andere websites nauwelijks wordt gebruikt. Supervoorbeeld. Bedankt.
Ik blog een maand en heb dus voor het eerste maand 4200 bezoekers. Geen idee of dit veel of weinig is.
Of dat veel is? Niet mis, denk ik. De eerste maand is het wel zo dat je sowieso veel bezoekers trekt; iedereen is nieuwsgierig naar je. Later moet je allerlei truukjes zoals de mijne hierboven toepassen om stabiel te blijven en te groeien. Ik wist de eerste maanden niks van GA, had die plugin ook niet, dus geen idee hoeveel ik er in ’t begin had.
Nu moet ik hier wel reageren he, al is het maar voor meer bezoekers hahaha. Nee, heel interessant artikel! Ik blog nu ruim twee jaar en heb zo’n 3000 unieke bezoekers die nu langzaam naar boven gaan, maar voor echt crazy aantallen ga ik eens iets zots moeten schrijven denk ik én meer aandacht besteden aan SEO en link dropping 🙂
Zegt dat deze oude rot in het vak het gezegd heeft. Toepassen die truukjes. Succes.
*gaat in een hoekje zitten en huilt verder nadat ik nog een diepe buiging maakte voor je*
Sofie onlangs geplaatst…Trolls, de film! Leuk voor het hele gezin.
Pas de tips toe en je komt er ook wel. Succes.
Ik blog nog maar 3mnd. En nog zoekende naar mijn schrijf style. Ik zie vanaf het begin elke maand mijn bezoekers aantallen verdubbelen. Mijn sociale media grooit gestaag door. Zolang ik groei zie en er plezier in heb ga ik er mee door.
Zo hoort het. Bloggen is leuk. Jammer dat ik het zo laat heb ontdekt. Je stijl vinden komt met de tijd. Luister goed naar je lezers. En verdubbelen is meer dan ok.
Is dat heel erg als je daar eigenlijk niet zo keihard mee bezig bent? 😀 Ik blog nu net iets meer dan een jaar en houd me eigenlijk niet echt bezig met die statistieken enzo. Ik haal zelfs nog geen 1000 bezoekers per maand. Maar ik vind dat niet zo erg… Ook al is iedere extra bezoeker mega leuk natuurlijk! Ik ben gewoon al blij als er iemand de moeite neemt om mijn stukjes te lezen en te reageren 😀
Anneke onlangs geplaatst…We survived the week(end)! – photo diary #26
Jij mag dat. Want jij weet net zo goed als ik dat mensen jouw stukjes lezen.
Wat super om te lezen! Ik probeer vaak 500 aan te houden, maar zal harder mijn best doen om naar de 1000 te gaan!
Super interessant artikel. Ik blog al meer dan 2 jaar en heb weinig bezoekers. Moet me dringend ook eens meer met die dingen bezig houden.
Succes
Wow ik kruip mee in dat hoekje met Sofie :-).
Ik ben gewoon naïef in zo’n dingen. Ik blog omdat ik wat te zeggen heb, al dan niet interessant. Soms kan het gemakkelijk zijn als iemand duidelijk zegt waarom iets goed of slecht is.
Toffe tips, niets nieuw voor mij, maar het is het toepassen dat eraan mankeert.
Wow ik kruip mee in dat hoekje met Sofie :-).
Ik ben gewoon naïef in zo’n dingen. Ik blog omdat ik wat te zeggen heb, al dan niet interessant. Soms kan het gemakkelijk zijn als iemand duidelijk zegt waarom iets goed of slecht is.
Toffe tips, niets nieuw voor mij, maar het is het toepassen dat eraan mankeert.
Jess onlangs geplaatst…17 maanden | (eindelijk) van die nachtvoedingen vanaf!
Haha. Toepassen. Inderdaad soms een probleem. Ik duim voor standvastigheid. Succes.
Leuk artikel met goede tips! Ik heb ervaren dat hoe regelmatiger je post, hoe meer bezoekers je krijgt. Logisch natuurlijk. Ik krijg het meeste traffic via Facebook en veel via Pinterest. Je artikelen posten op Pinterest werkt dus ook zeker evenals Bloglovin’!
Met Pinterest ben ik nog aan t experimenteren. En bloglivin’ dat is bij mij het ondergeschoven kindje. Moet echt s op de planning. Bedankt voor de tips.
Echt een super interessant artikel. Ik heb het met de volle interesse gelezen
Dat hoor ik graag.
mooi! nu heb ik is iets geleerd in normale mensen taal! top
Dank je wel ?
Interessant artikel! Ik blog graag, maar ik vind het vaak ook moeilijk. Moeilijk in de in de zin van, boeit het de mensen wel wat ik te zeggen heb, ben ik op de goede weg, .
wat zou nog beter moeten, … ? Minstens 1 ding hebben we al gelijk, ook ik las in het begin van mijn blogperiode allerlei blogs/artikels omtrent must have plug-ins voor je blog en ik doe dit nog steeds. Intussen schreef ik ook eentje om collega-bloggers in te lichten. Oh ja, dikke proficiat met het mooie aantal volgers! Nu ga ik samen met Sofie in dat hoekje gaan zitten. 😉
Dank je wel voor je reactie.
Goede tips conculleaga ?
Welcome to my tribe ?
Dat zijn heel mooie cijfers!
Ik blog al enkele jaren, zij het niet altijd op vaste tijdstippen en soms ook niet elke week. Mijn fotoblog is nooit gegroeid zoals ik het ooit gehoopt had, ook al heb ik de afgelopen twee jaar taalcursussen gevolgd om mijn schrijfstijl te verbeteren, heb ik mijn blog inhoudelijk én technisch laten doorlichten, ik probeer de SEO goed te onderhouden, ik experimenteer met titels die tot lezen uitnodigen, enz. Af en toe schiet mijn bezoekersaantal eens wat meer de hoogte in, maar het is niet blijvend. Ik zit al een tijdje met een idee voor een nieuwe rubriek, nl. interviews met andere fotografen omdat ik door hen erg geïnspireerd raak en benieuwd ben naar hun drijfveren.
Serge Van Cauwenbergh onlangs geplaatst…Dit boek over dronefotografie leert je fotograferen van uit de lucht
Interviews zijn goed voor lange teksten en lezers zijn altijd erg nieuwsgierig naar de mens achter de foto. Als je werkt met blockquotes geef je je post een professioneel uiterlijk. Jouw blog is een niche blog en dat heeft zowel zijn voor- als nadelen. Je bereikt een selecter publiek (minder bereik) maar die kunnen wel trouwer zijn dan van een algemenere blog. Regelmatiger publiceren is de boodschap en ook een schema aanhouden waardoor je publiek weet wanneer te bezoeken + een email uitsturen als het zover is. Schrijf een ebook als lead magnet om je emaillijst te doen groeien. Doe eens een enquête om te horen wat je lezers verwachten op je blog. Kan je daar op inspelen. + kijk s op de zoekwoorden in je GA dashboard om te zien waar je lezers op af komen. Succes
Bedankt voor de reactie en voor de tips! Ik ga het zeker bekijken.
Interessant, vooral het gedeelte over lange artikelen schrijven. Ik probeer ze nu bewust niet te lang te maken omdat ik het idee heb dat mensen dan eerder afhaken. Maar als het interessant is wat je te vertellen hebt is dat misschien wel niet zo. Ik heb in ieder geval nog even te gaan voor ik bezoekersaantallen bereik zoals de jouwe. Maar ik ben dan ook nog zoekende naar wat ik precies wil met mijn blog haha
Anne onlangs geplaatst…Week in foto’s #7 – Meer carnaval…
Je haalt een interessant punt aan. Een lang artikel is pas goed als het je lezers blijft boeien. Een lang artikel vereist dus gedegen research. Maar daar smult Google weer van omdat het artikel dan weer sneller gezocht wordt door zijn gebruikers. Snap je? Af en toe een lap tekst is dus goed voor lange termijn zoeken. Wat ik dus ondervind. Bedankt voor je reactie.
Goede tips, alleen een click bait titel zou ik niet snel kiezen. Persoonlijk haak ik direct af als duidelijk is dat het om click bait gaat en dan ben ik ook minder snel geneigd om volgende keer weer te lezen.
Anja onlangs geplaatst…8 maart internationale dag van de vrouw 10 markante vrouwen uit de geschiedenis
Ben ik het met je eens. In het stukje over de click bait titel geef ik ook een beetje uitleg. Ik gebruik gelukkig geen titels als ‘Lees dit want je kan dood gaan van lucht in te ademen’ of zo. Dat zou pas erg zijn. Van harte dank voor je reactie.
Bedankt voor je fijne artikel! Mijn lezers zijn nog lang niet de aantallen die jij noemt, was het maar zo’n feest. Maar ik zeg er eerlijk bij, ik post maar twee keer in de week. Dat scheelt natuurlijk ook een hoop.
Xxxx
Chantal onlangs geplaatst…Outfit: Spring Lookbook 2017
Hoe meer je post, hoe meer kans Google heeft om je zoekwoorden op te pikken. Maar het is geheel aan jou en aan je beschikbare tijd natuurlijk. Bloggen moet fijn blijven en geen moetje. Bedankt voor het compliment.
Bedankt voor dit leerrijke artikel! Op het vlak van SEO moet ik nog heel wat leren maar ik ga me er nu zeker in verdiepen!
Dank je wel voor je reactie. SEO is echt erg belangrijk. Succes
Heel interessant artikel!
Wat heerlijk dat je aantallen verdubbelden. Dat is toch een bevestiging dat je iets goed doet : )
Goeie tips! Behalve die van het geduld. Dat hoeft niet altijd 🙂 Ik had afgelopen maand ook 12.000 unieke bezoekers en ik blog pas 8 maanden. Ik groei maandelijks met zo’n 10 tot 20% (behalve in december, toen had ik een dipje). Op het moment stop ik er ook gewoon heel veel tijd in, dat helpt. En soms is het ook gewoon een kwestie van heel veel geluk. Mijn blog is op een van mijn eerste dagen van bestaan opgepikt door een populaire blog in dezelfde niche. Dat helpt natuurlijk (al is het daarna ook een kwestie van lezers vasthouden, want als je daarna geen goede stukken meer schrijft, zijn ze ook zo weer weg).
Het is ook lastig te vergelijken denk ik, met anderen die maar 1 blog per week kunnen plaatsen. Of zoals mijn favoriete blog-goeroe Ruth Soukup altijd roept: “don’t compare someone else’s middle to your own beginning” (of zoiets).
Sjoukje – meergeldminderstress onlangs geplaatst…Hygge: oftewel geluk op zijn Deens
Ja maar hooow juffie 🙂
Jij hebt een niche blog en dan nog eentje waarvan er slechts enkele bestaan. Je bereikt dus in verhouding een groter publiek omdat er weinig blogs zijn als de jouwe. De shout out is natuurlijk erg goed mee genomen. Bloggen is vaak een kwestie van geluk hebben, net als ik met Den Donnie. Maar dat geluk kan je omzetten in een soortement strategie ook – vandaar mijn artikel. Bedankt voor je reactie.
Wauw wat een goed artikel! Zoals ik het lees heb je veel gehad aan de ‘shoutouts’ daar moet ik ook wat mee doen. Ik blog nu een jaar en heb op dit moment 1000 unieke bezoekers per maand. De maand februari was bij mij een hele goede maand maar maart in weer aan het kelderen. Af en toe weet ik niet zo goed hoe Google Analytics dit nu berekend, haha. Ik ga je artikel trouwens delen. Ik vind hem zeer interessant voor onze mede blogcollega’s
Dank je wel, Aneta en zeker dan voor het delen. Heb je Facebook pagina geliked = tribe!
Wat een fijn artikel. Fijn dat je deze tips met ons wilde delen. X
Marieke | Wit Wonen onlangs geplaatst…Sticky Fingers | de roze eco hotspot van Amsterdam
Yoast. Tsssss. #annicktoch
I admit, ik schrijf omdat ik het graag doe, maar ben me veel te weinig bewust van de achterliggende noodzakelykheidjes. Merci voor je tips! Kga myn bollekens ook nekeer op groen zetten. Vraagsken: hoe nuttig is het om al myn voorgaande artikels ook te yoast’en? Merci voor ’t respect trouwens, insgelijks. En ook: well done hoor, die cyfers. Oververdiend!
Het is erg nuttig om al je vorige artikels op groen te zetten. Dat bevordert de vindbaarheid van je website in Google. Waanzinnig veel werk wellicht, maar als je per keer een vijftal artikels doet, is het behapbaarder. Succes.
Bedankt voor als je tips. Mooie blog !
Echt een heel interessant artikel! Ik blog nu voor ongeveer anderhalf jaar en heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel unieke bezoekers ik heb. Ik weet hoe ik SEO toe moet passen op mijn blogs maar kijk echt veel te weinig naar hoeveel mensen het eigenlijk trekt. Jouw artikel heeft mij echt wel inspiratie gegeven om ook echt te gaan zoeken naar wie mijn blog leest en hoe ik er meer kan trekken! Bedankt dus voor de fijne tips!
You’re welcome. X
Goed om je visie hierover eens te lezen. Ik denk dat het delen van je blogpost in een bepaalde doelgroep op FB dan, zeker helpt en zoals jij aangeeft, iemand treffen die het zelf heel goed doet in blogland of een bekend persoon. Dat is eigenlijk ook zo met muziek, kleren,…als een bekend persoon er niks van moet hebben, zakt het marktaandeel al. Best straf maar zo is het wel. Ook al ben ik een kleine hobby blogger, ik bekijk mijn trafiek toch ook wel een beetje. Kwestie van te weten wat mijn lezers nu echt interesseert. Groetjes Ellen
Als beginnende blogger was dit een super interessant artikel.
Ik ga zeker je tips uitproberen. Thanks for sharing!!
Wow wat halen jullie veel bezoekers als ik die aantallen hier lees. Het is iedereen gegund natuurlijk, men staat er eigenlijk te weinig bij stil hoeveel werk jullie steken in het schrijven van leuke, nuttige teksten. Vermoedelijk meer tijd dan de sexy instagram poses die maar blijven rondgaan, is dat trouwens nog steeds met getuitte lippen? 🙂 .
Verder een heel interessant artikel dat heel goed samenvat waar het om gaat: nuttige inhoud delen met je bezoekers. Je slaat de spijker op de kop in je artikel van meer dan duizend woorden trouwens, want ook ik ben een terugkerende bezoeker op jouw site :-).
Wow wat halen jullie veel bezoekers als ik die aantallen hier lees. Het is iedereen gegund natuurlijk, men staat er eigenlijk te weinig bij stil hoeveel werk jullie steken in het schrijven van leuke, nuttige teksten. Vermoedelijk meer tijd dan de sexy instagram poses die maar blijven rondgaan, is dat trouwens nog steeds met getuitte lippen? 🙂 .
Verder een heel interessant artikel dat heel goed samenvat waar het om gaat: nuttige inhoud delen met je bezoekers. Je slaat de spijker op de kop in je artikel van meer dan duizend woorden trouwens, want ook ik ben een terugkerende bezoeker op jouw site :-).
Interessant stuk! Ik ga hier zeker mee aan de slag voor de blogs van de online personeelsplanning systeem http://www.werktijden.nl
Interessant om te lezen. Ook wij zijn veel bezig met dit onderwerp.
Hopelijk gaat dit artikel helpen om betere blogs te schrijven.