Er is al heel wat inkt gevloeid over de ideale gezichtsbehandeling. In onafhankelijke onderzoeken bewijst men vaker dat duurdere cremes niet persé meer voor je huid doen.
Duurdere cosmetica behoren tot zogenaamde A-merken.
Een A-merk is een term die bij consumentengoederen wordt gebruikt voor een merk dat een grote naamsbekendheid en goede reputatie heeft en toonaangevend is voor wat de prijs en kwaliteit van dat specifieke goed betreft.
Vaak betaal je meer voor het merk dan voor de bestanddelen in de crème. Een duur product is geen garantie voor een werkzaam product. Diverse blogs die ik raadpleeg, stellen het nog sterker: een crème die meer dan 60 euro kost, is helemaal te wantrouwen. Geen enkele combinatie van werkzame ingrediënten maakt je schoonheidsproduct zo duur. Zelfs niet als het product hoge concentraties van werkzame ingrediënten bevat.
Goedkoop versus duur in een gezichtsbehandeling
Het is de laatste jaren een trend om online de kwaliteit van dure schoonheidsproducten af te passen tegen die van bijvoorbeeld ‘den Aldi’ of van Nivea.
Steevast leggen peperdure crèmes zoals bijvoorbeeld Crème de la Mer (€ 79 voor 30 ml) het af tegen bijvoorbeeld Nivea (€ 0,90 voor 30 ml). Al is het maar door de prijs.
Uiteindelijk dien je voor de ideale gezichtsbehandeling twéé keer per dag te smeren – en dat met twee verschillende crèmes (een dag- en een nachtcrème).
Wat doet de consument dan toch grijpen naar duurdere cosmeticaproducten? Vooral vrouwen dan. Die menen vaker dan mannen dat schoonheidsproducten waar je veel sollen voor neertelt, bijzonderder zijn dan goedkope, blijkt uit onderzoek.
Beleving wordt vaak gedefinieerd als het samenspel van waarnemingen, gevoelens, gedachten en gedrag van een persoon. Anders gezegd, dat wat de gebruiker ervaart.
Beleving doet het ‘m
Naar verluidt zou beleving de bepalende factor zijn. We zijn als consument steeds op zoek naar dat ietsje meer.
Toegegeven, de Aldi-cosmetica mag dan al aantrekkelijk geprijsd zijn (en goed uit kwaliteitstesten gekomen zijn), het ontbreekt het merk aan beleving. Het potje is basic, de geur navenant. De crème wordt verkocht tussen de luiers en de komkommers in een kille omgeving met verkoopsters die in hun neus staan te peuteren.
Stiekem willen de meeste vrouwen meer dan dat. Ze willen een mooi potje in een mooie verpakking. Het product moet heerlijk smeren en lekker ruiken. Die beleving krijg je bij de A-merken, eerder dan bij de merken van een ‘lager allooi’. Helaas zijn A-merken niet goedkoop. Dat komt omdat er vaak een hele marketingmachine achter zit die de naambekendheid vergroot. En dat moet zich terug verdienen natuurlijk (= het eerder betalen voor het merk dan voor het product zélf).
Ik gebruik ook de make-up van LR Beauty and Health
LR ZEITGARD Nano Gold
Toch zijn er beautyproducten die hoog scoren op beleving, terwijl ze toch niet duur zijn.
De schoonheidsverzorging van van LR Health and Beauty bijvoorbeeld. Ik testte de dag- en nachtcrème Nano Gold van dit Duitse bedrijf.
Dit is wat de website zegt –
Deze hoogwaardige dag- en nachtverzorging bestaat uit een exclusieve combinatie van goud en zijdeproteïnen tegen de eerste tekenen van huidveroudering. Terwijl het goud een perfecte UVA-bescherming biedt, helpt zijde om huideigen collageen aan te maken. Nano Gold draagt daardoor bij aan de regeneratie van de huid en reduceert de door het zonlicht veroorzaakte rimpels. Voor 30+
De prijs?
€34,99 voor de dagverzorging
€36,99 voor de nachtverzorging
€64,99 in setprijs
LR Beauty and Health verkoopt zijn cosmetica vooral via beautyconsulenten. Zij organiseren op geregelde tijdstippen workshops, alwaar je vrijblijvend met hun producten kennis maakt. Je kan bij hen terecht voor schoonheidsverzorging, voedingssupplementen en parfums (waarvan er een aantal samengesteld werden door Amerikaans acteur Bruce Willis).
De review
Samenvatting
Hoe haal je nog meer uit je Nano Gold crème?
Omdat ze nét even duurder zijn dan de doorsnee Nivea- of Aldi cosmetica (om zo maar iets te noemen), is het zaak om zo veel mogelijk uit je verzorgingsproducten van LR Beauty and Health te halen. Dan betaal je misschien iets meer, maar dan heb je er ook ‘langer geniet van’ zoals wij Antwerpenaren dat zo mooi zeggen.
Dat doe je zo –
- Ga niet als een gek smeren. Een druppeltje, zo groot als een nootje, is voldoende voor een mooie gezichtsbehandeling. Zo doe je ook veel langer met een potje.
- Raak je cosmetica nooit rechtstreeks met je vingertoppen aan. Bijzonder kwalijk als je met de hand je product uit het potje haalt. Door de vieze beestjes en het vet van je vingertoppen bederft je crème sneller.
Gebruik een spateltje of zo. Wat overigens standaard wordt meegeleverd bij de Nano Gold’s. - Haal met het spateltje de gewenste hoeveelheid uit het potje en dep het af op de bovenkant van je hand. Dan kan je het wel met de vingers op je gelaat smeren.
- Heb je eigenlijk een aparte oogcrème nodig? Eigenlijk niet. Je Nano Gold dagcrème volstaat om ook de gevoelige huid rond je ogen te hydrateren. Om product IN je ogen te vermijden, strijk je een minieme hoeveelheid niet hoger dan je jukbeen. Door de warmte van je huid ‘kruipt’ de crème van zelf op naar je oogcontouren. Wil je toch wat op je oogcontouren? Niet stevig smeren dan, wel voorzichtig deppen en bij voorkeur met je pink. Andere vingers zijn ’te sterk’, waardoor je de kwetsbare huid rond je ogen zou kunnen beschadigen.
Verkoopsinformatie
Inge De Dier
Beautyconsulente
Dennenlaan 6, 2222 Itegem
(+ 32) (0)474 944 197