Veel te lang geleden, dit soort dagboekjes. Vorig jaar nauwelijks gedaan, wegens mezelf en mijn gezin minder in de spotlights te willen zetten. Heb ik gemist en ik denk jij ook. Vanaf nu maandelijks een update over ons. Enjoy!
Persoonlijk
2018 zet zich schabouwelijk in. Mijn man, nochtans geboren voor het geluk sinds ie me in 2009 leerde kennen, breekt zijn knie. Het verdikt op de spoeddienst van het Lierse ziekenhuis is hard: minstens acht weken thuis. Gelukkig hoeft er niet geopereerd te worden, want het is een ‘goede’ breuk.
Dit was januari 2016
Dit was januari 2017
De blog
Bijna 6900 mensen bezoeken MamaExpert. Ter vergelijking: in januari 2017 waren er dat 5060.
Voor een gemiddelde van vier posts per week is dat een meer dan OK getal. Ik ben dus tevreden. Uit mijn cijfers blijkt bovendien dat de website het SEO-technisch zeer goed doet. Mijn ever green content wordt gretig gefrequenteerd via zoekmachine Google.
Mensen zoeken vooral naar tips omtrent draaiboeken en schoonmaken; het één heeft wellicht met het andere te maken ;-). Dat Delhaize opnieuw de Vitaminis weggeeft, merk ik ook aan mijn statistieken.
Overigens ligt dit toegenomen publiek veel aan mijn ingesteldheid: vorig jaar stak ik nauwelijks tijd in het promoten van MamaExpert. In 2018 hervind ik de moed, al deel ik nog steeds niet vollen bak via Facebook (= time consuming) (wat mijns inziens bewijst dat de website het ook zonder doorgedreven promotie goed doet).
Ik experimenteer met e-mailmarketing, het automatiseren van sociale media en met nieuwe onderwerpen op de blog, die me nauw aan het hart liggen: het online ondernemen voor moeders + digitale marketing en communicatie.
Leestip: Lever betere content af: vier tips om je schrijfvaardigheden te verbeteren
Qua events is het januari-stil. Niet dat ik nergens voor word uitgenodigd, maar ik zeg veel beleefd ‘nee’, omdat ik in 2018 graag meer kwalitatieve samenwerkingen en bloguitnodigingen wens.
Ik wil niet meer voor een appel en een ei uren versch* in de file en ja, het mag een beetje meer zijn op de factuur dan een frank en een sjeek (wat het zelfde is als een appel en een ei). Als je bepaalde opdrachtgevers zou geloven, dan creëerde je content voor nop, (voor een appel en een ei dus), ‘want dat is goed voor de portfolio’.
Voor pr-bureau Walkie Talkie rij ik op een doordeweekse avond naar Brussel omdat er voor het eerst in lange tijd gepeild wordt naar de verwachtingen van de gemiddelde mamablogger. Zuivelfabrikant Savencia wil weten hoe ze nou het beste een duurzame relatie met ons op poten kunnen zetten.
AI heb ik een bloedhekel aan het verkeer in Brussel, kan ik het alleen maar toejuichen dat er naar ons wordt geluisterd. Ik kom bovendien met een maandvoorraad kazen van voornamelijk eigen bodem terug naar huis. Iemand zin in een kaas- en wijnavondje?
Mamaexpert is nog steeds ambassadrice voor Nutricia Careline!
Overigens ontwikkelde ik een E-book en een aantal lezers willen hier graag een exemplaar van. Maar ik ben niét tevreden over het eerste probeersel, dus nog even geduld; working on it.
Leestip: [Projekt Croque Madame] 52 x inspiratie voor ongestoord boefen! En we hebben jouw hulp nodig!
Oeist met
De kids
Die doen het goed, dank je wel. Dominic leest vlotjes boekjes over teen, vis en roos; hij maakt sommetjes tot en met 6. Chloé begint een beetje beter te eten, al weigert ze nog steeds ostentatief bepaalde voedingsingrediënten. Het blijft zot om te zien hoe een kind van drie er nog liever haar hoofd bij neer legt (letterlijk) dan dat ze haar ‘pasgetti’ met kaassaus op eet.
De trouwbusiness
Ook die draait als een tol. Het zou best wel eens heel druk kunnen worden dit seizoen. Het vierde seizoen start half mei voor Mint & Memories en is behoorlijk compact voorlopig. Heel veel heel snel na elkaar. Gisteren nog besliste een bruidspaar op basis van een Skype om met ons in zee te gaan (zonder zelfs naar de tarieven te informeren).
De Online Wedding Academie rondt binnenkort haar derde online training af (‘Succesvol een zaak starten als weddingplanner) en heeft de vierde (‘Digitale Marketing en Communicatie voor Weddingplanners’) in de steigers staan.
De bedoeling is deze twee cursussen in de tweede helft van dit jaar te lanceren. Uniek is dat studenten na het voltooien van de opleidingen, verder begeleid worden in het op de sporen zetten van hun zaak, zowel praktisch als digitaal en marketinggewijs.
Drie enthousiaste pilotstudenten voor de vakopleiding ‘Weddingplanner’ en ‘Ceremoniemeester’ hebben ondertussen een interessante masterclass gevolgd van een beroepsbruidsfotograaf en gaan binnenkort voor een workshop rond wedding- en tablestyling naar een weddingstyliste. Alle drie zijn ze duchtig bezig met het plannen van hun allereerste real live huwelijk.
Verder ben ik in onderhandeling met een andere professional voor een masterclass in destination weddings. Het gaat iets trager dan ik zou willen, maar dat komt een beetje door de thuissituatie nu.
Leestip: Zo maak je je trouwceremonie nog persoonlijker
New in
Een maandvoorraad kazen dus: Passendale, Pavé Leffe en Saint-Moret van zuivelfabrikant Savencia.
Een paar heerlijke camel boots van Sascha.be. Zitten heerlijk. Stylish. Ultravrouwelijk!
Visitekaartjes van Smartphoto.
50 stuks met fotoprint en soft touch voor €19,95 en ze zijn goed gelukt, vind ik. Snelle levering ook. Ik kom er later zeker nog op terug.
Lees hier waarom ik offline marketing zo belangrijk vind.
De geinige tshirts van Center Parcs om de #MoreYes campagne kracht bij te zetten. Wist je dat we gemiddeld 27 keer per dag nee tegen onze kinderen zeggen? Bij Center Parcs geloven ze dat wanneer je vaker ja zegt tegen je geliefden, je er heel veel mooie momenten voor terug krijgt. Center Parcs wil het gesprek starten middels de coole #MoreYes T-shirt voor kids. Door samen het T-shirt in te vullen (en te ondertekenen!) beleefden we samen met ons gezin #MoreYes momenten as in dat fucking slagroomspel. Ik zei ja tegen een vieze keuken, zij tegen een kwartiertje langer slapen!
Lul van de Maand
De blauwe VolksWagen die vrolijk de hoek omdraait vanuit een zijstraat links, terwijl ik net een stel fietsers voor bij steek. Dat scheelde een haar.
Rapper Boef, the gentleman, noemt de dames die hem uit de nood helpen. Of hoe een zelfverklaard wereldster niet alleen een klein pietje heeft, maar ook nog eens geen band van een wagen kan vervangen.
Studio Brussel die desondanks vrolijk ‘Habiba’ blijft spelen.
Vrouw van de Maand
Bo Van Spillebeeck: gerenommeerd VRT-journalist wordt gerenommeerd VRT-journaliste. MNM-presentator interviewt Van Spillebeeck over de vele positieve reacties die ie krijgt op zijn transitie en sluit af met ‘Nog een prettige middag, hé man’. *tisnogeffewennengeblazenprecies*
Song van de Maand
‘Live to tell’ door Madonna. Hoorde ik tijdens het strijken van hemden op Radio Christina. Oh, man, werd ik me daar teruggekatapulteerd naar mijn jeugd.
Lezen/kijken/ontdekken
Groeten uit is opnieuw begonnen en daar ga ik met liefde voor zitten. In de eerste aflevering dompelt de familie Gooris-Pfaff zich helemaal onder in de sfeer in 1989. Zalig. Ik hoop alleen dat ze niet de weg opgaan dat ik denk dat ze uitgaan – dat het erum minder wordt belicht ten voordele van wat de BV in die tijd meemaakte.
Op het nachtkastje: Wisseling van de Wacht van Stephen King
Udemy: de online academie, alwaar ik cursussen volg rond digitale marketing, social media management en wedding styling.
Houdt (niet) van
De lange winter. Het aantal zonuren was in december één van de laagste ooit sinds het begin van onze weermetingen, januari lijkt de zelfde weg op te gaan.
De besognes met techniek. Hoeveel keer standaardplug-ins van een website je hele werkprocedure ondermijnen bijvoorbeeld of hoe je PC weigert om opnieuw op te starten.
Wat in februari?
- Ik denk bovenstaande opruimchallenge te doen.
- Wij gaan naar Center Parcs!
- JEEEEJ, Temptation Island, my guilty pleasure
- Chloé Grace staat voor het eerst op de planken in een schoolmusical
- Valentijn?
Q: Hoe was jouw maand? Liefs, Nele x