Nog maar net werd de eerste aflevering van Pink Ambition op de Vlaamse kijker afgevuurd of het regende al reacties op Twitter. De ene wilde meteen een vork in zijn oog rammen, de andere gooide zijn huisraad naar het TV-scherm.
Het VIJF-programma draait rond vijf glamoureuze dames: Freya Poppe, Yentl Keuppens, Jill De Greef, An-Katrien Casselmans en Axelle Aerts. Vijf modebloggers, waarvan er eentje ook bekend zou zijn in de popmuziekwereld. Dit programma is vast goed bedoeld, maar de gemiddelde modeblogger komt er bekaaid van af. En bij uitbreiding de gemiddelde blogger tout court, vrees ik.
Bron : Instagram Yentl Keuppens
De gemiddelde modeblogger is oppervlakkig
Als we Pink Ambition mogen geloven, is het leven van een modeblogger ontzettend glamoureus. Of is het oppervlakkig?
Ze gaan koffie drinken in hippe koffiebars en lunchen in de meest prestigieuze restaurants. Ze praten allen op dezelfde achterlijke hoge toon, er is altijd eentje bij met een gestrikte hielenbijter en de ‘Oh my Gods’ zijn nooit van de lucht. Zoals ze geportretteerd worden, zijn ze al even slim als de gemiddelde kandidaat voor Miss België. Tijdens de vragenronde.
Bovendien worden de vijf overstelpt met de gratis geschenken van bedrijven in de hoop dat de dames deze zullen promoten op hun blog of hun sociale media. GSM’s, handtassen, net geen nieren of andere organen. Opdat volgers deze luxe-produkten zouden oppikken en zelf gaan bezigen.
Bron : VIJF
De gemiddelde modeblogger heeft een prinsesseleventje
Want daar draait het allemaal om – de volgers. Wie wat wil betekenen in het modebloggerswereldje moet er minstens 10.000 hebben.
Elk van de vijf deernes, opgevoerd in Pink Ambition beschikt over een grote schare volgers. An-Katrien Casselmans van Teacups And Dresses bijvoorbeeld heeft op Instagram meer dan 44.000 geïnteresseerden. Yentl Keuppens heeft er een kleine 38.000. Opgebouwd in een jaar.
De geruchten steken meteen de kop op. Want iedereen die een beetje blogt en volgers probeert op te bouwen via sociale media, zoals Instagram er eentje is, weet dat dat haast onmogelijk is. 38.000 volgers in slechts 1 jaar. Onmogelijk door de regels te volgen.
Geloof het of niet, een blog onderhouden is hard labeur. Want het blijft niet alleen bij wat onnozele content uit je klavier rammen – om die content ook bij je lezers te krijgen, moet je de hele santeboetiek voeden. Facebook, Instagram, Twitter, Periscope, eventueel YouTube voor de onvermoeibaren.
De gespecialiseerde pers denkt dan ook dat Yentl Keuppens haar 38.000 volgers gekocht heeft voor een luttele 40 euro. Of dit waar is of niet, laat ik in het midden maar de gemiddelde modeblogger is dus een luie krent. Ze hoefde niet met haar blote gemanicuurde handjes te wroeten om succesvol te worden. Ze haalde een jaar geleden haar visa-kaart boven en kocht haar springplank.
Ook Jill De Greef maakt er geen geheim van. Haar rijke pappie is de voornaamste sponsor van haar levensstijl. Jill hoeft alleen maar mooi te zijn, terwijl papa haar een Fiatje schenkt.
An-Katrien Casselmans en Freya Poppe werken dan weer wél; de ene is leerkracht, de andere heeft een eigen kledinglijn. Of dit de grote voorbeelden zijn, laat ik alweer in het midden. Naar verluid kwam Poppe op haar eerste werkdag aandraven in een roze tutu. Need I say more?
Drie op vijf modebloggers in Pink Ambition hangt dus maar een beetje rond. En vangt tussen pot en champagneglas de zoveelste handtas op die in der schoot wordt geworpen.
Bron : VIJF
Wij zijn niet de gemiddelde modeblogger
Pink Ambition etaleert de modeblogger als lui, hersenloos en oppervlakkig.
Omdat ik in een totaal andere niche zit, kom ik nauwelijks in contact met modebloggers. Voor hen kan ik dus niet spreken. Maar ook voor hen moet gelden wat voor ons, mamabloggers, geldt –
De concurrentie tussen de miljoenen blogs is moordend, de strijd om de volgers slopend. Eén blogpost is werken, laat staan meerdere per week. Minstens 300 woorden, maar liefst nog meer. Een sprankelende schrijfwijze, onberispelijke spelling, gestileerde foto’s – een blog is een merk, geen vod waar je de grond mee aanveegt.
De blogger steekt er tijd, bloed en tranen in en ziet dat maar schamel beloond. Er zijn geen dure handtassen en geen fancyspancy GSM’s om uit te kiezen. De harde werkelijkheid is dat bedrijven je peanuts toewerpen om er Snoopy voor terug te willen. En ja, bezoekersaantallen do matter om opgemerkt te worden. En nog: het harde werk is echt niet in verhouding met de bezoekersaantallen.
Pink Ambition is knudde – de bloggerwereld wordt er door een vijftal grieten gerepresenteerd die niet representabel zijn. Ook niet voor de gemiddelde modeblogger.
Q: Wat vind jij van Pink Ambition?
55 thoughts on “Waarom is Pink Ambition rotslechte reclame voor de (mode)blogger?”
Mooi artikel, en of maar nog zeer vriendelijk. De hardwerkende ernstige bloggers die het uit pure passie voor hun ‘ding’ doen – al is het mode, mama of food of lifestyle – betalen hierdoor mee de prijs. Het ergste is dat er weinig tegen te doen is: de PR bureaus hebben deze roze grieten nodig, omwille van de duizenden al dan niet echte volgers en hun commercieel ‘afzetgebied’. En omgekeerd gaan de roze grieten geen enkele methode uit de weg om toch maar iets beter dan de andere blogs bij de bureaus in de aandacht te komen en dus nog meer freebies binnen te rijven. De nieuwe Kim K’s komen in sneltempo uit de Vlaamse grond gekropen. En de originaliteit en creativiteit bij deze roze copy-pasters is ook al ver te zoeken. Een fenomeen van de moderne maatschappij zeker?
Ik wou dit even kwijt. Heb ik nu mijn kans gemist voor een gratis handtas?
Helemaal mijn idee. Ongelooflijk kortzichtig programma. Mag dan wel knip- en plakwerk zijn maar is een aanfluiting voor de hardwerkende blogger.. Maar volgens sommigen die reageerden, zijn wij inderdaad onze handtas kwijt met het ventileren van onze mening. Sja.
willen jullie dan een gratis handtas ? Is dat waar bloggen om draait ? Nee toch ….
Nee hoor. Bloggen draait op wat jij terecht aanhaalt – het creëren van originele en sterke content.
Ik heb er niet naar gekeken en ben blij. Ik had waarschijnlijk mijn schoen in de TV gegooid.
Ik krijg de kriebels van mensen die denken dat bloggen enkel draait om glamour en gratis spullen zonder er iets voor te doen.
Miss Pixie onlangs geplaatst…DIY: Harry Potter Totebag
Hear you, sister.
Ik heb het na 5 minuten weggezapt. Wat een ‘ kijk naar mij’ boeltje.
Die term moet ik onthouden, Delphine. ‘Kijk naar mij’boeltje. Dat was het ook. Triest
Ik heb het ook gezien. Ik ben nog nooit zo gedegouteerd geweest van een tv-programma als toen. Ik heb er echt een ‘vies’ gevoel aan overgehouden. Ik was zelfs blij dat ik daarna naar Temptation Island heb gekeken en daardoor dat gevoel wat ben kwijtgeraakt, dus dat zegt genoeg, denk ik.
Ik hoop echt dat mensen nu afgaande daarop niet gaan denken dat alle bloggers zo zijn.
Ilse onlangs geplaatst…Download gratis je favoriete wallpaper!
Ik vrees van wel. Ik kreeg een mailtje van een blogger die door haar vrienden op de rooster was gelegd. Of ze ook zoveel kreeg en of ze ook zo’n bitch was? En of alle bloggers zo waren?
Hahaha! Magnifiek neergepend!
Ik ben tijdens het zappen even 5 minuten blijven hangen om dan, van zodra er eentje begon te kwelen over hoe haar sjakossekeffer toch echt wel ‘haar kindjeuhhhh!’ was en blablabla weer verder te zappen.
En dan nog maar te zwijgen over hoe ‘Barbie een rolmodel is, want ik kijk daar naar op’. Huh?! 😀
Soit, zorgt wel voor wat komedie op het scherm dan 😉
LOOOL. Ik heb me op die manier ook geamuseerd hoor. Al is het waarschijnlijk grote knip- en plakwerk, ze hebben best leuke dingen gezegd voor de annalen. Zoals Gringo uit Temptation Island – ‘Talk to the hand’.
ik vind dit echt een rot artikel. Ik vond Pink Ambition ook irritant, omdat ik het idee heb dat de programmamakers de vrouwen allemaal zo cliché mogelijk willen voorstellen om juist dit soort reactie op te wekken, maar dat maakt jouw opmerkingen nog niet minder hatelijk en ondoordacht. Houden van roze, spreken met een typisch meisjesachtige stem of het hebben van een kleine hond maakt je niet dom of oppervlakkig. Conclusies trekken over de persoonlijkheid en intelligentie van een ander mens op basis van het feit dat ze van roze houden, dat is oppervlakkig.
Je hele redenering is zo misogyn dat je zelf waarschijnlijk niet weet hoe erg het is. Ik weet niet wat Jill doet, maar de andere vrouwen hebben wel degelijk allemaal professionele bezigheden, of jij die nu “respectabel” vindt of niet. Ik ben ook geen voorstander van mensen die volgers kopen, maar het is nu eenmaal een mogelijkheid die blijkbaar succes heeft. Als je daar zo jaloers op bent, stel ik voor dat je zelf 40€ uitgeeft om alle free shit te krijgen waar je zo op afgeeft.
Dag Annebeth,
Ik denk niet dat ik ergens zeg dat het houden van roze een aanwijzing van domheid is. Ik zeg ook niet dat een kuitenbijter of het spreken met een hoge stem dom is. Ik zeg alleen dat het cliché’s zijn dat ze -mits wat knip- en plakwerk- zo overkomen. Ik ken Yentl van een aantal meetings en het minste wat ik van haar kan zeggen is dat ze dom is. Ze is gewiekst en weet wat ze wil en laat dat nou net capaciteiten zijn in een dame die ik kan apprecieren. Laten we wel wezen, als zij inderdaad die volgers heeft gekocht, is dat strategisch en ondernemend van haar en als ondernemer heb ik het zelf wel s overwogen – alleen hoe geloofwaardig ben je dan nog?
Bovendien heb ik je blog bekeken en ik zag een katern ‘feminisme’. Persoonlijk krijg ik de kriebels van alles wat op -isme eindigt, maar wat jij schrijft klinkt logisch en aanvaardbaar. Dat je als feminist dan niet steigert van het feit dat vrouwen alweer als dom en houdend van roze en Barbie hebbende als rolpatroon worden geportretteerd (zelfs al zijn het vijf ondernemende vrouwen met heel veel hersenen, want die reacties kreeg ik doorgaans van modebloggers, die zich dus minder in de zeik gezet voelen als ik dacht), dat begrijp ik niet.
Wat ik minder aanvaardbaar vind is dat je me beschuldigt van vrouwenhaat. Ik heb hier even over nagedacht en nee, ik ben geen vrouwenhater. Ik ben lief, vriendelijk en ruimhartig voor vrouwen. En ik voel me niet beter bij de man, mijn beste vrienden hebben tieten voor zover ik weet. Is misogyn een term die jullie gemakkelijk naar iemands hoofd gooien of zit er meer achter? Beste Annebeth, je bent een beeldschone vrouw en het was fijn discussieren met jou, maar wil je me aub in een volgende reactie niet meer proberen te imponeren met moeilijke woorden? Ik ben niet dom. Dikke kus met een vette knipoog MamaExpert.
en o ja – Freya Poppe is inderdaad leerkracht en nergens zeg ik dat dat geen respectabel beroep is (mijn zus en mijn BFFF is leerkacht en ‘OH MY GOD’, zou ik dat niet willen doen wegens zwaar en onderbetaald en ondergewaardeerd). Alleen kwam Poppe met een roze tutu aan op de eerste dag van haar schooljaar in een nagelnieuwe Katholieke school. Ze werd teruggestuurd natuurlijk.
Persoonlijk vind ik het kut dat je in een Katholieke school als leerkracht je zelf niet mag uitdrukken (ben altijd naar een katholieke school geweest en ik heb ervaring – maar of het doordacht is om een roze tutu aan te trekken? Onversaagbaar zoals de walkure, denk ik maar doordacht? Het kostte haar vast wat gegiechel in de leraarskamer.
Bovendien vraag ik me af wat voor een beeld de ouders van de kinderen die bij Freya in de klas hebben krijgen bij het zien van ‘Pink Amnition’ maar dit geheel terzijde.
Freya poppe is de kledingontwerpster, vandaar dat haar roze tutu outfit er niet toe deed in je verhaal. Kan zijn dat je de namen door elkaar hebt gegooid en dat vandaar je argument mbt An-Katrien’s job als leerkracht, en hoe dat haar geen voorbeeld maakt, verwarrend is. Misschien toch iets meer bloed, zweet en tranen steken in je facts checking :p
Annebeth onlangs geplaatst…Outfit: wide brim hat, gold pleated skirt and tassel brogues
Allez, inderdaad. Je hebt me. Zijn we dan nu terug vriendjes?
Of is dat niet jouw doen? Eerst iemand zijn vet geven en daarna de handjes schudden?
Je zegt inderdaad niet letterlijk dat roze dragen en een chihuahua hebben betekent dat je dom bent, maar behalve je verwijzing naar hun favoriete kleur, huisdier en stemgeluid, geef je geen enkel ander argument om de vrouwen te klasseren als dom en oppervlakkig. Conclusie: je post wekt wel degelijk druk indruk dat roze/chihuahua/meisjesachtige stem gelinkt zijn aan je intelligentieniveau.
Zoals ik hier zelf al zei, heb ik inderdaad een probleem met het programma omdat het zijn best doet om de vrouwen zo cliché mogelijk voor te stellen, precies om reacties als de jouwe uit te lokken. However, de kijker heeft ook verantwoordelijkheid. Als jij in die seksistische val trapt, ben jij even verantwoordelijk als de makers van het programma voor het in stand houden van neerbuigendheid jegens vrouwen die passen in de meer stereotype vormen van vrouwelijkheid. Of jij jezelf een vrouwenhater noemt of niet, maakt erg weinig uit als deze post een duidelijk bewijs is van het feit dat je met bepaalde problematische denkpatronen in je hoofd zit. We hebben die allemaal, dus het is niets om je voor te schamen, maar de neerbuigende manier waarop je ze predikt zijn imo wel iets waar je op aangesproken mag worden, dus doe ik dat.
“een term die jullie gemakkelijk naar iemands hoofd gooien”? Ik ben mijn eigen persoon, en als ik iemand ondoordachte dingen hoor/zie zeggen die gebaseerd zijn op seksistische stereotypes, dan spreek ik ze daarop aan met de juiste terminologie. En het is niet mijn probleem dat je het meest accurate beschrijvende woord te moeilijk vindt. Je hebt google op één muisklik hiervandaan.
Annebeth onlangs geplaatst…Outfit: wide brim hat, gold pleated skirt and tassel brogues
Ik ken het programma niet, waarschijnlijk een slap aftreksel van fashion Bloggers op E!. Jammer hoor, dat is echt een leuk programma waar die meiden heel hard werken voor hun volgers en goede tips geven enzo.
Dat zou s iets zijn, zo’n programma. Waar we als bloggers nog iets van zouden kunnen leren. Nu leer ik meer van de bloggersfora op fb dan van hen.
Ik vind dat iedereen zijn eigen mening mag hebben, maar je ben wel hatelijk t.o.v. mensen die je nog nooit hebt ontmoet…
Als jij blogposts schrijft met ”tranen en zweet” zal ik toch 3x nadenken of het bloggen wel iets voor jou is 🙂
Dag Leyal. Je bent al de tweede die me hatelijk noemt. Ik heb daar even over moeten nadenken. En ik ben tot de conclusie gekomen dat de mensen die mij kennen mij ‘kritisch’ zouden noemen in plaats van hatelijk en ook ‘ze ventileert die mening als het haar te veel wordt’. Doorgaans word ik ruimhartig en lief genoemd en ik ben ook zeer bloggerfriendly, ze.
Wat de zweet en de tranen betreft, laten we het bloed niet vergeten, zeker het bloed niet. Misschien vind jij het wat overdreven maar we zijn het er over eens dat bloggen niet voor iedereen is weggelegd, toch? En gezien het feit dat ik al zeventien maanden blog aan een frequentie van vier tot meerdere berichten per week ik tot die minderheid behoor. Wat niet wegneemt dat bloggen soms een last is en een kwestie van tranen en zweet, om het bloed niet te vergeten. En eenieder die het tegengestelde beweert, heeft of een bijzondere gave of bluft.
Het gaat om wat je zegt en hoe je het zegt. Je kritiek is grotendeels gebaseerd op seksistische vooroordelen zoals roze = oppervlakkig. Dat is niet kritisch, dat is gewoon bitchy.
Wie moet er nog naar Pink Ambition kijken als je gewoon bij de comments hier bitchy stories kan volgen… 😀
*pakt een zak popcorn en leest dit sensatieverhaal verder*
🙂
Ik kijk geen TV. Ik heb het te druk met bloggen. 🙂
Ik ook niet. Ik was ziek en werd mogelijk nog zieker erna. Dank voor je reactie.
Ik heb nu twee Blogposts van je gelezen (van de blogameet en dit) en je bent duidelijk een madam met een mening. Ik ben het niet altijd 100% met je eens maar het is wel tof om te lezen 😉
Ik verwacht me aan veel leuke en onderhoudende discussies in Malta.
Hèhè. Love you too. Hope to see you soon.
Zeer goed artikel. Als mode blogger werken is echt heel erg zwaar en zo’n leven kunnen fashion bloggers hebben, maar zeker niet iedereen. Zelf zit ik ook niet in de niche van fashion blogger, maar ik heb het wel geprobeerd op mijn oude blog. Ik heb het maar bij lifestyle gehouden, want dat ligt mij toch iets meer.
Dank je voor je antwoord. Dat idee had ik ook. Dat de gemiddelde modeblogger dit soort leven wel ambieert – ik kreeg zo een paar mails in die trant – maar dat het een beetje (understatement of the year) harder werken is dan dat. Ik was hier vroeger uitsluitend ‘mama’ en ‘informatief’ maar evolueerde ook geleidelijk aan naar lifestyle wat voor mijn gevoel uitgebreider is. Groeten
PS wat is je blog? Als ik op je naam druk word ik niet doorverwezen.
Ik ben het helemaal niet eens met je artikel. Deze vrouwen werken en timmeren heel erg hard aan hun carrière. Wat zij bereikt hebben doe je niet door in de zetel te hangen, daar heb je doorzettingsvermogen en creativiteit voor nodig. Ook het gaan naar events en fotoshoots doen is ‘werk’ dat niet te onderschatten valt. Ik denk dat zij langere dagen maken dan velen, hebben zij geluk dat ze een job kunnen uitoefenen dat zij ook super graag doen. Net zoals bij mij, dat het bloggen niet aanvoelt als werken omdat ik het gewoon graag doe. Ik zal blij zijn als ik ooit ook bereik wat zij hebben bereikt. Grjs
Dank voor je reactie, Caro. Als dat jouw ambitie is, laat dan niets in je weg staan – en zeker niet een misogyne mamablogster. Succes! X
Ik heb het programma gezien, ik heb er van genoten en ik voel me als blogger niet aangesproken. Kwestie van leven en laten leven, toch?
Helemaal. Maar jij bent gewoon neutraler dan ik. Jij bent iemand die zich niet gauw of zelfs nooit druk maakt. Dat kan ik niet. Ik vond het een verschrikkelijk programma en ik was niet de enige. Dank je voor je reactie x
Wat een verschrikkelijk programma was dat ! Freya tot daar toe , heeft iets bereikt met tuti whatever ! Maar die Jill ! Waardeloos , geen volgers , werkt niet en is te dom voor woorden ! Wie screent er daar bij vijf tv ?????
LOOL. Dat is geen blad voor de mond. Appreciate it. Dank voor je reactie.
Perfect verwoord! Ik heb gekeken omdat ik vooraf gelezen had dat die Yentl ook copywriter is (net als ikzelf). Ik verwachtte dus iets meer. Het zijn helaas duidelijk filles-à-papa die zich verveelden en nog meer volgers zochten om nog meer fancy producten te krijgen, liefst van nog duurdere luxemerken. Ik weet natuurlijk ook hoe groot de invloed van montage is op het beeld dat we krijgen. Als het de bedoeling was om die dames als airheads neer te zetten, dan is dat perfect gelukt. Helaas is dat wat de gemiddelde tv-kijker wil: binnenkijken in het leven van de “succesvolle” medemens (zie ook het succes van The Sky is the Limit). Veel glitter en glamour. En dat vind je nu eenmaal vooral bij dit soort mensen. Gewone bloggers als jij en ik zijn niet interessant genoeg. Het is saai om te zien hoe hard je moet werken om een minimum aan resultaat te halen. Ik voelde me als blogger niet echt aangesproken, omdat mijn blog ook helemaal niet draait om het krijgen van gratis producten en extreem veel volgers. Ik vond het alleen een verspilling van zendtijd. Ok, Vijf is gericht op de vrouwen, maar niet alle vrouwen zijn pink loving barbies met glitter waar hersenen horen te zitten. Jammer voor Vijf.
Mamafien onlangs geplaatst…7 dingen die ik leerde uit mijn ontboezemingen
Ik ga trouwens wel naar de volgende aflevering kijken, want ik hoop echt dat we meer te zien krijgen dan auto’s die cadeau gedaan worden en theekransjes. Als die meisjes echt zo hard werken om er te geraken, dan moet dat getoond worden vind ik. Wie weet veranderen we dan nog van gedacht ?Anders is het programma naar hen toe in mijn ogen een belediging.
Awel, da’s gesproken. Ik doe mee. Misschien is het inderdaad nog komende. Dan stuur ik graag mijn mening bij. Dank voor je oprechte reactie, Mama Fien.
‘om er te geraken ‘ ? Wat is dat eigenlijk ‘ er geraken ” in de blogwwereld ?
‘m(i)e’ onlangs geplaatst…oorbellen met gepatineerd tussenstuk
Nou, volgens wat ik van sommige modebloggers hoorde is wat de vijf uit Pink Ambition doen – het ‘maken’. Ik geloof vrij dat dit de droom is van velen. Ik wil ook wel een ijskast vol roze champagne van ‘een sponsor’. Ik vraag me wel af waar het genieten blijft. Zodra je dat mooie kettinkje rond je nek hangt van sponsor 1 staat de volgende ketting van een andere sponsor al te wachten. Bovendien wemelt je blog dan van de reclame. En je kan je natuurlijk afvragen of je reviews dan vrij blijven van ‘bias’.
Ah ok. Dan wil ik het als blogger niet maken . Ik heb geen kado aan een ijskast vol champagne en al zeker niet aan gekregen halskettingen (die maak ik liever zelf ) . Gesponsord worden en reclameinkomsten krijgen heeft nikd met bloggen te maken. Dat is een commerciele zaak drijven, iets helemaal anders dus. Bloggen gaat om de inhoud. Ik heb zelf bewust een reclame- en sponsorvrije blog …
Dan heb jij ook de tweede aflevering gezien ondertussen. De werkdag die om zes uur start met het openen van de berg postpaketten. En het obligaat tonen van de ijskast roze champagne. Pink Ambition bulkt van de sluikreclame, net als de blogs van de dames BTW. Het programma biedt inderdaad nauwelijks meerwaarde; het laat zelfs de dames niet in hun waarde – want sommige reacties op mijn vorige artikel zijn niet mis te verstaan. Het is het programma dat dom is, niet de bloggers die worden opgevoerd. Ik trek een bedenkelijk gezicht – want hoe slim moet je zijn om zo te willen geportretteerd worden? Tenzij ze hun ‘bedrijf’ willen promoten. En dan is het zoals jij zegt en ik in het bovenstaande artikel – dit heeft niets meer te maken met bloggen zoals wij dat kennen. Dit is pure commerce.
Een beetje een gemiste kans voor Vijf. En voor de vijf dames eigenlijk ook. Die moeten het zelf toch ook niet tof vinden. In ieder geval, door wat jij zegt ga ik vanavond opnieuw kijken en hopen dat ik mijn mening moet bijstellen. C you later?
wel, ik vind dat soort van dingen logisch vanaf de moment dat er geld mee gemoeid is. Echt bloggen heeft niks met geld te maken, maar met dingen vertellen , iets creëren , groots of klein Ik hou me zelf ver weg van alle vormen van commercieel gedoe op de mijne en lees ook het liefst blogs die dat zelf ook doen. Echte authentieke blogs geschreven door mensen met een passie, niet voor geld of gratis goodies of veel volgers en wat roem. Daar hou ik van. Niet van gesponsorde blogs die idd voor peanuts hun geloofwaardigheid verkopen.
‘m(i)e’ onlangs geplaatst…oorbellen met gepatineerd tussenstuk
Goed gezegd. Dank je voor je reactie, m(i)e.
Awel, daar kan ik me helemaal in vinden in wat jij zegt 🙂
Blogs waar het commerciële er van afdruipt vind ik verschrikkelijk en dan stop ik met hen te lezen ookal vond ik hun schrijfstijl ofzo wel leuk.
Ik werk occasioneel wel eens samen met een stoffen(web)shop omdat ik dat fijn vind om te doen en omdat dat vaak kleine zelfstandigen zijn waar ik anders ook bij shop. Maar koelkasten vol champagne dat zegt me eigenlijk niets.
miss pixie onlangs geplaatst…Slapeloze nachten en zombie dagen
Yentl’s blog druipt letterlijk van de reclame. Nu mag dat wel, je kiest daar voor en blijkbaar slaat het aan. Voor mij persoonlijk zou het niet ‘pakken’. Ook niet voor mijn publiek en niet voor de jouwe. Ze zouden snel afhaken en gelijk hebben ze. Het gaat me er om dat je je vragen stellen bij de geloofwaardigheid van heel der blog. Aan de andere kant vraagt haar publiek blijkbaar niks anders. Dat ze zich dan maar in de luren laten leggen.
Hey Nele,
ik kan het niet laten om hier toch ook even mijn mening over achter te laten.
Ben ik de enige die door heeft dat het hier echt niet alleen over ‘bloggers’ gaat. Oke, An-Katrien is blogster en Yentl is er nog maar net aan begonnen, maar An-Katrien is ook lerares, Yentl is ook copywriter en journaliste, Freya heeft een succesvolle beddenmeubelzaak en eigen modelabel en Jill … ja euhm, nee Jill is gewoon Jill en die is, moet ik je gelijk in geven, het stereotype ‘barbietje’… Althans zo word het toch neergezet in het programma. Maar wie weet heeft Jill wel een IQ van ik-weet-niet-hoeveel, denk het echter niet, maar je weet het niet! En daarom vind ik het niet echt correct om in de realityshow val te trappen.
Je kent ze niet en we zouden ondertussen toch moeten weten dat reality tv alles neerzet zoals zij het zelf willen. Is het daarom ok? En moeten vrouwen daarom afgeschilderd worden als roze barbies? Nee, maar misschien moeten we daar reality tv op aanspreken en niet deze dames. We kennen ze niet persoonlijk en ik vind ook niet dat we ze daarom persoonlijk moeten afbreken.
Via via een vriendin van een vriendin hoor ik af en toe eens iets over Freya en die werkt dus echt keihard he! Die is heel slim en een echte zakenvrouw. Ja, haar barbiestijl is me ook iets teveel, maar dat mag haar niet typeren vind ik.
Ik denk dat An-Katrien ook al hard genoeg heeft gewerkt voor haar blog, zij is ook met niets begonnen he. Als ze niet genoeg volgers zou hebben en frequent zou bloggen zou ze ook niet zijn opgevallen bij PR bedrijven.
Ale, dus, wat ik maar bedoel is, ik ben het programma aan het volgen en ik kijk voorbij de roze outfit. Wanneer ik Jill zie ga ik even ‘fast foward’ op mijn tv-kaske, maar voor de rest zie ik 3 hardwerkende vrouwen die van een glittertje en een tutu houden.
Ik begrijp je reactie over het beeld van de vrouwen, maar vind het niet correct dat je die aan de vrouwen richt en niet aan reality tv in het algemeen. En of het nu echt zo gefocust is op bloggers, dat gevoel had ik eigenlijk ook niet echt.
Leuk geschreven en klopt als een bus. De reclame er na is ook zoiets ‘en steeds meer followers’. Tegenwoordig wil iedereen wanhopig relevant zijn. Kijk naar mij, ik kan mezelf aankleden. Het moet super sijn om heel je leven op 100m van de werkelijkheid te leven, nooit miserie, nooit moeite. Enkel glitter en geld (van papa).
Goed gezegd. Bedankt voor je reactie
Goed gezegd. Bedankt voor je reactie. Wanhopig relevant zijn. Die gebruik ik morgen in mijn artikel.